9 alimente pentru o piele sanatoasa

Ati auzit cu siguranta de zicala “Esti ceea ce mananci”, astfel ca e important sa pastram cat de sanatos putem cel mai mare organ al nostru – pielea. Iata cateva alimente care au un rol important in protejarea pielii, in timp ce ii ofera si un aspect sanatos.

Ceaiul verde

Cu foarte multi antioxidanti, ceaiul verde ofera protectie impotriva razelor ultraviolete ale soarelui. Fie ca il aplici direct pe piele sau il consumi ca pe o bautura, antioxidantii din ceai lucreaza impotriva deteriorarii pielii si ajuta la repararea defectelor deja existente. In plus, daca bei ceai vei fi hidratata, iar hidratarea reprezinta un alt factor cheie in a avea o piele tanara si sanatoasa.

Iaurtul

Iaurtul, sarac in grasimi, reprezinta o sursa minunata de vitamina A, un nutrient vital pentru mentinerea sanatatii pielii. Vitamina A ajuta corpul la producerea de colagen, o proteina importanta pentru elasticitatea pielii.

Somonul

sushi-621415_640

Pestele este o sursa nemaipomenita pentru proteine bune, sarace in grasimi, iar tonul si somonul sunt surse naturale de Omega 3. Acesti nutrienti reduc inflamatiile si imbunatatesc sistemul imunitar. Studii recente au demonstrat ca Omega 3 ajuta in refacerea pielii dupa expunerea indelungata la soare. In plus, somonul contine un pigment antioxidant numit astxanthin, care protejeaza impotriva aparitiei ridurilor.

Nucile

Nucile sunt o sursa excelenta de grasimi bune care ajuta la mentinerea unui sistem circulator sanatos. Nucile braziliene sunt bogate in seleniu, un mineral esential pentru functionarea normal a sistemului imunitar. Totodata sunt bogate in vitamina E, benefica pentru stralucirea pielii.

Ciocolata amaruie

chocolate-183543_640

Pana nu demult se credea ca aceasta ciocolata este vinovata pentru aparitia acneei la adolescenti. Intre timp s-a demonstrat contrariul si astazi, ciocolata neagra, de calitate, contine antioxidanti flavonoizi, fiind un superstar. Acestea protejeaza inima, vasele de sange, dar si pielea de actiunea directa a razelor solare.

Fructele de padure

Cand vine vorba de legume sau fructe, cele foarte colorate indica o cantitate mare de pigmenti cu potential antioxidant. Astfel ca orice ai alege: afine, coacaze, mure sau capsuni, fructele de padure contin antioxidanti in cantitati mari, ce lupta impotriva cancerului, apara pielea luptandu-se cu efectele radiatiilor ultraviolete.

Cereale integrale

corn-syrup-563796_640

Pe langa carbohidrati, fibra din aceste cereale este buna pentru tractul digestiv. In plus contin si vitaminele B, zinc si magneziu. Zincul este foarte important in apararea imunitatii pielii.

Turmeric

Turmericul este un condiment folosit pentru a da culoare mustarului sau a adauga o nota aparte in mancarurile curry. In plus, acesta contine si anumiti compusi chimici cunoscuti sub numele de curcumin. Acesta lupta impotriva cancerului de piele, reduce inflamatiile si functioneaza ca un antioxidant pentru a reduce deteriorarea pielii.

Kiwi

kiwi-fruit-999848_640

Majoritatea persoanelor asociaza acest fruct cu vitamin C, lucru foarte adevarat. Aceasta este esentiala pentru mentinerea tesutului conjunctiv, lipsa acesteia ducand la scorbut.

Prin urmare, nu uitati ca pentru a mentine o piele sanatoasa si stralucitoare, trebuie sa evitati carbohidratii si sa mancati o varietate de alimente fresh. De asemenea, asigurati-va ca beti o cantitate suficienta de apa.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s